سرشار از حسرت، منفعل تر از همیشه، بیزار از این گذر سریع عمر، بیزار از مات موندن های بلافایده ، ذهن درگیر و دغدغه های ناتموم، نگرانی و بی خبری، خیره موندن به عقربه ها و انتظار، شبِ بی انتها، میل به نیستی، خلاصه ی این شبِ صبح شده و عاری از خواب.
"بسم رب"
اگر عالم همه پرخار باشد / دل عاشق همه گلزار باشد
وگر بی کار گردد چرخ گردون/ جهان عاشقان بر کار باشد
همه غمگین شوند و جان عاشق/ لطیف و خرم و عیار باشد
"آقا مولانا"
بعد اینکه دیشب از حالت تهوع و دل پیچه نتونستم بخوابم و صبح تا 2 ظهر دانشگاه بودم و تا خونه 50 دقیقه تو ترافیک بودم و با دل پیچه خیلی شدید رسیدم خونه، نیم ساعت نشده بود که دستور رسید پاشو بریم کاشی سرامیک بخریم و منم از اول ترم هیچی نخوندم و فردا باید 8 صبح بیمارستان باشم! این دو
نیک می دانیم وضعیت فرهنگی کشور رها شده است ،حتی حساسیت جامعه نیر در خصوص بی بندو باری های فرهنگی کم شده است!دغدغه های حضرت رهبر در خصوص"شبیه خون فرهنگی" در دولت های مختلف جدی گرفته نشد.
برنامه دادن برای حل مشکلات معیشتی، احداث پل و جاده ، تبدیل شهر به شهرستان و ..... حتی اگر قابل اجرا هم نباشد "رای آوری " داشته!و در الویت کار نامزدها قرار دارد.
این روزها کمتر نامزدی را می بینیم که در کنار مشکلات معیشتی ، برنامه قوی و مدوّنی برای مشکلات فرهنگی داشت
قایقی کوچک در یک دریای بی انتها.
بلند میشود و دور و برش را نگاه میکند.
همه چیز بی انتهاست.هیچ چیز مطلق نیست.ثباتی در کار نیست.
قایق کوچک دیگری را میبیند.شاید کسی در آن قایق است که بلدِ راه باشد.شاید یک راهنما.شاید نجات.میخواهد حرکت کند به سمتش.پارو کنار دستش است.ولی او دل میسپارد به جریان باد و موج دریا.بادی که هیچ وقت او را نجات نمیدهد.موجی که او را سرگردان تر میکند.از قایق نجات دور میشود.دیگر نمیتواند به آن برسد.خودش را سرزنش می
واضع مقولات عشر ارسطو بوده او مقولات را یعنی آنچه را که قابل تصور در ذهن و یا تفکر است به ده قسم تقسیم نموده که در زیر آورده شده است.
کم و کیف وضع این له ز بعدش هم متی
همچنین باشد مضاف و فعل و بعدش انفعال
توضیحات مقولات عشر
ادامه
مزید:علاوه بر حروف اصلی حروف زاید نیز دارد.
مجرد:فقط از سه حرف اصلی تشکیل شده است.
برای تشخیص مزید و مجرد به اولین صیغه غایب نگاه میکنیم اگر به جز سه حرف اصلی حروف دیگری داشت مزید است.
تشخیص افتعال استفعال:اگر کلمه دارای دوحرف(س,ت)باهم باشد آن موقع باب,باب افتعال است.به شرطی که (س)جزو حروف اصلی است.
باب های تفعیل وتَفَعُّل دارای تشدید هستند.
تشخیص افتعال و انفعال:اگر دومین حرف(ت)باشد حتما افتعال است در غیر این صورت باب انفعال است.
باب مُفاعَلَه ک
واضع مقولات عشر ارسطو بوده او مقولات را یعنی آنچه را که قابل تصور در ذهن و یا تفکر است به ده قسم تقسیم نموده که در زیر آورده شده است.
کم و کیف وضع این له ز بعدش هم متی
همچنین باشد مضاف و فعل و بعدش انفعال
توضیحات مقولات عشر
ادامه
دل خوشی بچه های پزشکی برای عبور از مقطع علوم پایه، فاصله گرفتن از درسهای خشک و بی روح علوم پایه اس و نزدیک شدن به hidden curriculum. یعنی با دادن امتحان علوم پایه و ورود به فیزیوپات، تازه نزدیک میشی به اون رویایی که از پزشکی تو ذهن همه اس.
اما، داستان برای ما جور دیگه ای نوشته شده. اساسا زندگی ما روی باد شکم آقایون میگرده. نمیدونیم کی و از کجا تز شیوه ی نوین آموزش پزشکی رو داده. لاکردار یه برنامه ی از پیش تعیین شده هم نداده. میری از آموزش میپرسی ترم بعد
گفت بهش میگن:مغالطه اشتراک لفظی
ساده اش اینه که ممکنه حرف تو شبیه حرف یه سری آدم دیگه باشه اما از اساس علت و انگیزه متفاوتی داشته باشی، شباهت عملکرد، آدم ها رو در یک گروه قرار نمیده.
هر سکوتی انفعال نیست شاید قرار است عیسی ای (حقیقتی) به زبان بیاید.
وقتی که راه نمی روی زمین هم نمی خوری. این "زمین نخوردن" محصول سکون است نه مهارت.
وقتی تصمیم نمی گیری وکاری نمی کنی،مسلما اشتباه هم نمی کنی؛ این "اشتباه نکردن" محصول انفعال است نه انتخاب.
خوب بودن به این معنی نیست که درهای تجربه را برخود ببندی و فقط پرهیز کنی؛ خوب بودن در انتخاب های صحیح ماست که معنا پیدا کرده و شکل می گیرد.
اشتباه کنید اما آن را مجددا تکرار نکنید!!
املای ننوشته غلط هم ندارد...
اتحادیه انجمنهای علمی دانشجویی علوم اجتماعی کشور برای سومین سال متوالی قصد دارد سمپوزیوم آثار دانشجویی علوم اجتماعی کشور را در اردیبهشت ماه سال 1399 برگزار کند. برگزاری چنین همایشی میتواند مجالی باشد برای حضور دانشجویان علوم اجتماعی فارغ از فضای رسمی و آکادمیک علوم اجتماعی که اساساً در سلطه اساتید و اعضای هیئتهای علمی است. این سمپوزیوم میتواند میدانی باشد برای اعتراض و نفی انفعال دانشجویی.
شاید بتوان گفت هویت وجودی دانشجویان علوم
مطلعین می دانند که آمریکا و غرب بعد از برجام و به "بِتُن"! کشیدن صنایع هسته ای، به دنبال از بین بردن صنعت موشکی و مبحث حقوق بشر ، تروریسم و ..... خواهند رفت تا فشار را بر ایران افزایش دهند .
آمریکا بعد از اینکه با ترفند خاص و البته با خوش باوری تیم هسته ای ایران ، بدون دادن کوچکترین امتیازی! ،توانست توسط خود ایران! بر قلب نیروگاه هسته ای، بتن بریزد!و پیروزمندانه از برجام خارج شود! و به دلیل اینکه پیش بینی لازم را در همان قرارداد ننگین برجام کرده بو
تحقیقات علمی روانشناسی نشون داده منفعل بودن همیشه آسیب زاست
یادم نمیاد اون خانوم روانشناس کی بود اما یه برنامه ای میچینه و تو یه سالن بزرگ میره روی سن و میگه هرکسی هر کاری دلش خواست میتونه با من انجام بده
یه میز هم کنارشه و انواع ابزار و وسایل روشه
اوایلش با بوس و بغل شروع میشه ولی انتهاش خیلی ترسناکه
چندین تجاوز جنسی و حتی یک نفر قسمتی از بدنشو با چاقو ... بگذریم
تا پایان جلسه خانوم روانشناس هیچ حرکتی نمیکنه و ممانعت از هیچ عملی نمیکنه اما بع
دیشب به ح گفتم دیگه پیام نده و کل چتمون رو پاک کردم. خسته شده بودم از این سردرگمی و انفعال.
امروز منابع پایاننامه رو آماده میکنم و میفرستم و دیگه جدا کارم تمومه امیدوارم استادم گیر نده و همه چی بخوبی و زود تموم شه بره.
یه جور بیحالی و بیکاری دارم. دلم میخواد همه چیز رو نظم بود و من اینهمه اشتباه نداشتم که الان پشت خرواری از اشتبااه کمرم خم باشه. دلم نمیخواد آدم مبتذلی باشم یه آدم میانمایه و باید برای اینجور نبودن تلاش کنم به یقی
بخش دیگر مسئله، چگونه انتخاب کردن است: باایمان، شجاع و کارآمد باشند. وفادار به اسلام، مردم و انقلاب باشند. در مقابل دشمن احساس ضعف و اظهار ضعف نداشته باشند. چشم و دل حریص به مال دنیا نداشته باشند/ یک ترکیب متناسبی در مجلس بین جوانان و افراد باتجربه وجود داشته باشد/ سابقه دلبستگی و انفعال در مقابل دشمن هم بایستی یک نقطه منفی به شمار بیاید.
این هم جزو اون مواردی بود که دلم نیومد اینجا ازش ننویسم. ینی چند وقتی بود که یه سری حرفا تو سرم میچرخید و دلم میخواست در موردشون بنویسمولی این اتفاق که افتاد انگار حرفای دل من زده شد. اولین بار بود که حس میکردم شیخ حسن رییس جمهور محبوب منه چون با اون نگاهش و اون واکنشش انگار حرف دل منو زد و امیدوارم مخاطب این واکنش رو جدی گرفته باشه. مهم ترین نقص و مشکل رسانه ملی، انفعاله که خود عسگری هم در ادامه صحبت هاش در عین بی خبری اشاره کرد به این انفعال
ت
بسماللهالرحمنالرحیمعرض به خدمت شما، در بابِ افتعالاتِ اخیر.سروش از نصفالنهار گرینویچ پیغام میدهد که این شورشِ کلان، انقلاب نبود و پیشانقلاب هم نبود، یک عده دلشان غنج نرود و دندان تیز نکنند که ما هم چیزی صاحب شدیم بالاخره.عبدالکریم جان، اینکه انقلاب فقط فقط همان بود که شما کردید و دیگر رو دستاش نمیآید و پادشاهِ فصلها بهمن است و چیزهای دیگر ترقهبازیست و اینها که بر منکرش لعنت. اینکه میانِ نیزارِ هر آشوب گلآلودی، ز
به نام خدای مهدی عج
آیا آتش زدن سفارت عربستان طبیعی است؟واقعیت ماجرا این است عربستان به دستور امریکا در تلاش است مانع حضور حجاج ایرانی در عربستان شود ؛ حال با تعرض به جوانان ایران ؛ گاه با حوادث مشکوک مانند سقوط جرثقل در کنار کعبه و گاه مانند حادثه مناو امروز هم به عمد شیخ نمر را اعدام کردند و در ایران هم با انفعال دولت و تهییج مردم و با تخریب سفارت عربستان به نظر میرسد کار حضور حجاج ایرانی در مراسم حج آینده به طور کلی یک سره شده و لغو خواهد
اگر بخواهم صادقانه و براساس واقعیت بنویسم، میگویم "به مردم ایران بدبینم". لااقل در این برهه از تاریخ که ما زندگی میکنیم نمیتوان به مردم اعتماد و برای مردم مبارزه کرد. مردم کشور ما در این مقطع تنها منافع کوتاه مدت شخصی را معیار تمامی کارهایشان قرار میدهند و هیچ به "منفعت ما" که تاثیری طولانی مدت و سازنده دارد، علارغم اینکه امکان دارد نفع شخصی نداشته باشند، فکر نمیکنند. این یک توصیف از مردمی است که نباید برایشان جنگید، و این انفعال موجب ستمدید
باسمه تعالیمتن نطق آیت الله علی اکبرکلانتری در اجلاسیۀ مجلس خبرگان رهبریچهل سال از عمر پر برکت انقلاب اسلامی گذشت . با الطاف خفیه و جلیۀ الهی ، نهالی که چهل سال پیش توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی غرس و با خون های پاک شهیدان آبیاری گردید هم اینک به درختی تنومند و ریشه دار تبدیل شده و پنجمین دهۀ خود را با اقتدار و استحکام بیشتر آغاز می کند . امروز دشمنان به خوبی دریافته اند که این نظام مستحکم و مردمی ، با کودتا و جنگ نظامی از بین نمی رود از این رو
طبع گوشت گوساله و گوسفند
مزاج
در لغت به معنی در هم آمیختن است و در طب سنتی ایران به مفهوم کیفیت یکسان و جدیدی
است که در نتیجه آمیختن ارکان با یکدیگر و فعل و انفعال آن ها در یک جسم مرکب به
وجود می آید. طبع هر
کس طبیعت تغییر ناپذیر او می باشد اما مزاج را می توان با عادات غذایی مختلف تغییر
داد.
ادامه مطلب
چند روزی میشه که دارم آفیسشونـو بررسی میکنم و سعی کردم نشونهای از یکیشون تویه لینکدین پیدا کنم. دستم به ایمیل زدن نمیره ولی چند بار سعی کردم متن احتمالی ایمیلـو با خودم مرور کنم. واقعیت اینه که بخش قابل توجهی از زندگی من همراه با «صبر» بوده. میدونم که آدم صبوریام، شاید از معدود چیزایه که در مورد خودم مطمئنم. چیزی که در مورد صبرهای ددلایندار به خاطر میارم اینه که اغلب روزای نزدیک به زمان معهود، دچار انفعال شدید میشم. دیروز حدود
پس از
تصویر سوت ممتدی که از شب قبل آمده بود روی تصویر تلویزیون، برنامه کودک شروع میشد.
ساعت پنج عصر با آن پیشپرده کارتونی «بَگ بَگ بَگ بَگ...». پنج عصر شاید تاریکترین
ساعت روز باشد. تابستانها گرچه روشن است، ولی چنان عقربهها بیهوده جلو میروند
که حس انفعال و مرگ را منتقل میکنند. برای همین بهتر است خواب باشید پنج عصر
تابستان. زمستانها هم که واقعا شب است. اگر از مدرسه آمده باشی که دیگر بدتر.
معلم کلی مشق ابزود ریخته سرت در این حد که از
اسنپ؛ موجی که چند روزی فضای مجازی را فراگرفت و با انتشار عکسی از دیدار راننده و مسافر به ساحل سکوت و انفعال نزدیک میشود. عکسی که پر بود از دردهایی که نمیشود گفت و اجباری که لبخندش هم مضحک است و آیندهای که به آتش زیر خاکستر میماند! همان رعب و ترسی که گاهی ما را به رعایت قانون وامیدارد سبب شد امر به معروفِ راننده یک شبه میوه دهد و امان از درختی که ریشه ندوانده باشد و فقط #او ست که میداند این درخت بیریشه در تندباد بعدی چه پیامدهای ناگوا
کتابخواندن الحق که انفعال جذابی است، میخوانی و چه به به...
هومم...سیاست، اقتصاد، فلسفه...عجبا که ابرمنِ فرهیختهنمایم چه سختگیر است، به رمان رضایت نمیدهد: «اینا چیه، پیففف، برو اون قفسهی کتابای سخت».
زندگی در تعلیق، تو پاندولی، منغعل/فعال.
که این تفکیک جنسی را مقصر میدانی که معشوقی نیست، اصلاً مگه کجا میشه دختر دید و گفت که «هی» و بعد...
او میگوید «نوبل لوریِت»، تو میگی کجای کاری عمو جون، من که نفسم با ناز میاد
comfort zone - منطقه امن و آسایش.
همیشه رویاهام شبیه آدمی بود که منطقهی امنی نداره و خیی راحت جا به جا میشه بین مکانها، قصهها و آدمها. اما الان که 5 سال از 20 سالگیم که باید اوج آرزوهام میبود میگذره میبینم که این طور نبوده و من با آدم رویاهای بچگیم خیلی فاصله دارم. میبینم که گیر کرده کارام به همهچی و این همهچی یعنی محاسبات و حسابکتابهای روزمره. انگار اون خطی که منطقهی امن من رو میسازه دودوتا چهارتا کردنهامه که معمولاً تهشون
سنگ از دیرباز یکی از افزارهای زورخانه بوده است .امروزه درازای هرسنگ که از جنس چوب می باشد، یک متر و پهنای آن هفتاد سانتیمتر است. وزن جفت آن نیز ازبیست کیلو تا صد و بیست کیلو می باشد.
این ابزار ورزشی سابقاً از جنس سنگ بود و به آن "سنگ نعل و سنگ زور" نیز می گفتند.غالباً در هر زورخانه چند سنگ در اوزان مختلف وجود داشت که هر ورزشکار به تناسب نیرومندی و زوربازویش سنگ میگرفت. افراد انگشت شماری هم بودند که سنگ مخصوصی داشتند و کسی جز خودشان نمیتوانست آن س
وقتی که تعدادی از سربازان وطن، در رزمایش نظامی کنارک دچار سانحه شدند، دهان دشمنان نیز برای تمجید از این سربازان باز شد، اما به خاطر نفهمی، آن را در قالب دلسوزی مطرح کردند: و مقصودشان این بود که بگویند: این حادثه عمدی بوده و با مقصر جلوه دادن: حادثه ساز ان را محصول بی تدبیری مسئولین بدانند. خودشان هم می دانند که این حوادث، نه قابل پیش بینی است و نه قابل پیشگیری. همانطور که از نامش پیداست تصادف است. مثل تصادف یک ماشین. اگر صدها نفر هم کشته بدهد، ب
حقیقتا نمیدانم از کجا شروع کنم؟
عطار میگه :
تو پای به راه در نه و هیچ مپرس
خود راه بگویدت که چون باید رفت
همین الان که داشتم فکر میکردم ، که پیش خودت تکرار کن تا یادت نره.
هارادان باشیلان ائلم ؟
له کوره شورویی بِکم ؟
آره دیگه ، از کجا شروع کنم؟ که یکدفعه یادم افتاد: تحریم یادت نره .
ولی خوب کسی که نمیتوانه منرو از این چیزها جدا کنه ، پس هروقت دلم خواست می نویسم. فقط یک موضوع می ماند. آنهم اینه که ؟ آخه تا کی میخواهید اذیت
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
«یَحْسَبُونَ کُلَّ صَیْحَهٍ عَلَیْهِمْ ۚ هُمُ الْعَدُوُّ فَاحْذَرْهُمْ ۚ قَاتَلَهُمُ اللَّهُ ۖ أَنَّیٰ یُؤْفَکُونَ »
حادثهای که اتّفاق افتاد و استکبار عالمی به سرکردگیِ سران آمریکا اوجِ ضعف و انفعالِ خودشان را نشان داد و جمعیّتی که به عنوان نیروهای آزادیخواه پاسدارِ ارزشها، مرزها و شرفِ جامعهی اسلامی و منطقه به حساب میآید، این جمع را به عنوان تروریست خواندند، غافل از اینکه نتوان
یک
همۀ این چند روز گذشته برایم مثل یک رؤیاست. شاید هم یک کابوس. راستش وقتی به تمام اتفاقهای این چند روز فکر میکنم، بیشتر یاد رمانهای سوررئال میافتم تا دنیایی که سالهاست در آن زندگی میکنیم. هنوز گیجم و نمیفهمم چطور این همه اتفاق در طور ده روز افتاد. نمیفهمم من به عنوان یک شهروند کجای این جریان هستم و چه وظیفهای دارم. این انفعال و این احساس کرختی تمام این روزها همراهم بوده و هست.
دو
اینترنت هنوز در شهرهای زیادی قطع است. اینترنت همر
هرکو نکند فهمی، زین کلک خیالانگیز
نقشش به حرام ارخود صورتگر چین باشد
خیلیها امام علی (علیه السلام) و عظمتش را دوست و باور داشتند، ولی جرأت نکردند نزدیکش شوند. خیلیها مسحور و مبهوت «خیبر» بودند، ولی در خود نمیدیدند روایتش کنند. در نتیجه هیچ حرفی زده نشد و هیچ حقی ادا نشد.
«حسن روح الامین در این اثر شگفت تلاشش را کرده و شاهکاری آفریده. قبولدارم این فریاد هم روایت تام و تمام حقیقت خیبر نیست. ولی از سکوت و انفعال بهمراتب بهتر و زیبات
نتایج حاصله از یک کنکاش علمی در زمینه یاد شده نشان می دهد که وجود تلفن همراه فراگیر شده و بر سبد اقتصادی، استحکام و گسست خانواده و شخصیت جوانان به شدت تاثیر گذاشته است که در زمان حاضر تاثیرات منفی آن بیشتر از تاثیرات مثبت آن است.
رایانه، موبایل و رسانه و اینترنت نه تنها به عنوان ابزارهای جهانی شدن که به مثابه نمادهای عینی جهانی شدن علاوه برتعریفی پویا و بارز از فرهنگ و هویتهای فرهنگی، ملی و دینی در عصر جهانی شدن، به فرآیندهایی عطف نموده که
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس از تهیه طرح دوفوریتی برای تکنرخی شدن بنزین ۱۵۰۰ تومانی و تقدیم آن به هیات رئیسه مجلس خبر داد.در ادامه همراه با عبیاتی باشید.
بهرام پارسایی، نماینده مردم شیراز و سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از عملکرد هیئت رئیسهی مجلس اظهار کرد:
ما در یک طرح دوفوریتی پیشنهاد کردیم که قیمت بنزین با نرخ ۱۵۰۰ تومان تکنرخی شود، چرا که دو نرخی بودن آن منشاء فساد است، ضمن اینکه قیمت ۱۵۰۰ تومان برای هر لیتر
همیشه آخرای ترم کلاس های نه چندان خوشایند صبح تا ظهر پنجشنبه گریبان گیرمان هستند... این کلاسها فضای روانی خاصی دارند. البته مستقل از درس...
حال و هوای امروز من رو یاد روزی انداخت که این پست رو نوشتم.بار دیگه ای یادم اومد که روزگار به شدت گرده! روزی که اون پست رو نوشتم دلم شکسته بود از نادیده گرفتن های "ف". از دوستی سیاستی اش با فلانی که مثلا با مذاق من خوش نبود. چه حالی بود...
حالا امروز "ف" توسط دوست جدیدش جلوی همه تحقیر شد . شکست و من صداش رو شنیدم. ب
مفهوم و مؤلفه های گفتمان مقاومت
مقاومت در لغت، به معنای ایستادگی، برابری، مقابلی، پافشاری، استقامت، پایداری است. (دهخدا، ذیل مقاومت) مفهوم اصطلاحی نیز از مفهوم لغوی آن فاصله نگرفته است و همین معنا را در حوزه های مختلف به کار برده اند. می توانیم دو ویژگی اساسی برای مقاومت بیان کنیم:
أ. حتماً باید کنشی به وقوع بپیوندد تا مقاومت به منصۀ ظهور رسد. از این ویژگی ممکن است این گونه برداشت شود که بنابراین، مقاومت ماهیتی انفعالی دارد، اما باید دانست ک
وقتی که راه نمی روی ، زمین هم نمی خوری .این " زمین نخوردن " محصول سکون است نه مهارت .
وقتی تصمیم نمی گیری وکاری نمی کنی ، مسلما اشتباه هم نمی کنی ؛ این "اشتباه نکردن" محصول انفعال است نه انتخاب .
خوب بودن به این معنی نیست که درهای تجربه را برخود ببندی و فقط پرهیز کنی ، خوب بودن در انتخاب های صحیح ماست که معنا پیدا کرده و شکل می گیرد .
اشتباه کنید اما آن را مجددا تکرار نکنید ..!!
املای ننوشته غلط هم ندارد .
وقتی که راه نمی روی ، زمین هم نمی خوری .این " زمین نخوردن " محصول سکون است نه مهارت .
وقتی تصمیم نمی گیری وکاری نمی کنی ، مسلما اشتباه هم نمی کنی ؛ این "اشتباه نکردن" محصول انفعال است نه انتخاب .
خوب بودن به این معنی نیست که درهای تجربه را برخود ببندی و فقط پرهیز کنی ، خوب بودن در انتخاب های صحیح ماست که معنا پیدا کرده و شکل می گیرد .
اشتباه کنید اما آن را مجددا تکرار نکنید ..!!
املای ننوشته غلط هم ندارد .
احساس گناه میکنم به خاطر انفعال.ارزششو داره من برای بهتر کردن کشورم تلاش کنم؟!دلم میخواد داشته باشه،زندگی آزادانه دوست دارم،زندگی مرفه دوست دارم ولی بدون ایران انگار برام معنایی نداره.قبلا فکر میکردم برم خارج خیلی همه چیز زندگیم بهتر میشه و این حال بدم درست میشه..ولی از وقتی حال خوب رو بیشتر پیدا کردم،از وقتی فهمیدم منبعش بیش از خارج در درون خود ما آدماست زرق و برق خارج از ایران برام خیلی کم شده...حس میکنم یکی از بزرگترین دلبستگیهای ز
احساس گناه میکنم به خاطر انفعال.ارزششو داره من برای بهتر کردن کشورم تلاش کنم؟!دلم میخواد داشته باشه،زندگی آزادانه دوست دارم،زندگی مرفه دوست دارم ولی بدون ایران انگار برام معنایی نداره.قبلا فکر میکردم برم خارج خیلی همه چیز زندگیم بهتر میشه و این حال بدم درست میشه..ولی از وقتی حال خوب رو بیشتر پیدا کردم،از وقتی فهمیدم منبعش بیش از خارج در درون خود ما آدماست زرق و برق خارج از ایران برام خیلی کم شده...حس میکنم یکی از بزرگترین دلبستگیهای ز
این مدت خیلی حس های مختلفی را تجربه کردم، ناامیدی، درد، غصه، تنفر، ترس، بیچارگی و استیصال و .... دچار یه حس رکود شدم. هفته ی گذشته عملا شاید به یک پنجم برنامه ریزی هام هم نرسیدم اصلا دلم نمیخواست خودم را از مود غم و غصه در بیارم... من کلا از اون دسته آدمیهایی نیستم که مثلا عکس های پروفایلشون را به مناسبتهای مختلف عوض میکنند یادم نمیآد عکس پروفایل را شاید شش هفت ماهی میشد که گذاشته بودم و تغییری نکرده بود اما هفته ی گذشته بقدری این بغض و درد در تک
) مواد زائد آبالف) سختی آب [۱]املاح موجود در آب موجب بالا رفتن سختی آب می شوندتماس آب با ترکیبات آهکی موجود در زمین باعث ورود عوامل سختی در آب ها شده و معمولا آب های زیرزمینی از سختی زیادتری نسبت به آب های سطحی برخوردارند.سختی آب، عملا شاخص میزان فعل و انفعال آب با صابون است و برای شستشو با آب های سخت تر به صابون زیادتری نیاز است. سختی آب به مجموعه املاح کلسیم و منیزیم موجود در آب بر حسب میلی گرم در لیتر کربنات کلسیم اطلاق میشود.طبقه بندی آب ها ا
زیر به بررسی پارامترها و روشهای تصفیه آن ۱- مواد زائد آبالف) سختی آب املاح موجود در آب موجب بالا رفتن سختی آب می شوندتماس آب با ترکیبات آهکی موجود در زمین باعث ورود عوامل سختی در آب ها شده و معمولا آب های زیرزمینی از سختی زیادتری نسبت به آب های سطحی برخوردارند.سختی آب، عملا شاخص میزان فعل و انفعال آب با صابون است و برای شستشو با آب های سخت تر به صابون زیادتری نیاز است. سختی آب به مجموعه املاح کلسیم و منیزیم موجود در آب بر حسب میلی گرم در لیت
«بسمالله الرحمن الرحیم، الیوم استعمال تنباکو و توتون بِأَیِ نحوٍ کان در حکم محاربه با امام زمان علیهالسلام است. حرره الاقل محمدحسن الحسینی.»
در دوران خفقان و انفعال قاجار، زمانی که کشور به ورطه وابستگی و دادن امتیازات بی حساب افتاده است، عالم دینی اعتبار و حیثیت خود را به میدان می آورد. با تمام توان می ایستد و حکم میدهد که استعمال توتون حرام است! مرجع دینی خود را موظف میداند و سکوت را خیانت به اسلام و امام زمان (عج) میداند. پس بدون ترس از ع
«بسمالله الرحمن الرحیم، الیوم استعمال تنباکو و توتون بِأَیِ نحوٍ کان در حکم محاربه با امام زمان علیهالسلام است. حرره الاقل محمدحسن الحسینی.»
در دوران خفقان و انفعال قاجار، زمانی که کشور به ورطه وابستگی و دادن امتیازات بی حساب افتاده است، عالم دینی اعتبار و حیثیت خود را به میدان می آورد. با تمام توان می ایستد و حکم میدهد که استعمال توتون حرام است! مرجع دینی خود را موظف میداند و سکوت را خیانت به اسلام و امام زمان (عج) میداند. پس بدون ترس از ع
مقدمه:
افسردگی پاییزی از انواع فرعی افسردگی است که به صورت مقطعی و برای برخی افراد اتفاق می افتد. اگر در این دوره بتوانید پیشگیری های لازم را انجام دهید، احتمال ابتلا شما به افسردگی به میزان بسیار زیادی کاهش پیدا می کند. همه افراد شانس ابتلا به این نوع افسردگی را دارند و حتی ممکن است به طور سطحی به آن مبتلا شده باشند.
افسردگی پاییزی چیست؟
افسردگی پاییزی نوع فرعی از افسردگی است که به افسردگی فصلی نیز مشهور بوده و عموما در فصل پاییز اتفاق می
مقدمه:
افسردگی پاییزی از انواع فرعی افسردگی است که به صورت مقطعی و برای برخی افراد اتفاق می افتد. اگر در این دوره بتوانید پیشگیری های لازم را انجام دهید، احتمال ابتلا شما به افسردگی به میزان بسیار زیادی کاهش پیدا می کند. همه افراد شانس ابتلا به این نوع افسردگی را دارند و حتی ممکن است به طور سطحی به آن مبتلا شده باشند.
افسردگی پاییزی چیست؟
افسردگی پاییزی نوع فرعی از افسردگی است که به افسردگی فصلی نیز مشهور بوده و عموما در فصل پاییز اتفاق می
بیانیه گام دوم انقلاب
(4)
دفاع ابدی از نظریهی نظام انقلابی
انقلاب اسلامی همچون پدیدهای زنده و بااراده، همواره دارای انعطاف و آمادهی تصحیح خطاهای خویش است، امّا تجدیدنظرپذیر و اهل انفعال نیست. به نقدها حسّاسیّت مثبت نشان می دهد و آن را نعمت خدا و هشدار به صاحبان حرفهای بیعمل می شمارد، امّا به هیچ بهانهای از ارزش هایش که بحمدالله با ایمان دینی مردم آمیخته است، فاصله نمی گیرد. انقلاب اسلامی پس از نظامسازی، به رکود و خموشی دچار نشده
دوستی که در سپاه قدس خدمت می کرد و از زیر مجموعه های سردار سلیمانی بود نقل میکرد در مدتی که در جنگ بودم شخصی به شجاعت سردار سلیمانی ندیدم! ایشان اصلا از مرگ ترسی ندارند و در عملیات ها بگونه ای عمل می کنند که انگار به مهمانی می روند!
بهمن ماه سال قبل سردار سلیمانی ,مالک اشتر علی, سخنران یادواره شهدای شهرستان بابل بود ، جمعیت عظیم و تقریبا بی سابقه آن روز در مصلی بابل نشان از ارادت ویژه ی مردم بابل به شهدا و سردار سلیمانی بود.
امروز و بعد از حدود
به کدام نگاهت دل بسپارم، صواب است؟ آن را که زود میدزدی، آن را که هرگز قصد انفصالش نمیکنی یا آن یکی را که از گوشهی چشم به عذاب میگماری؟
به کدام خندهات ایمان بیاورم، رستگار میشوم؟ آن خندهای که از خستهگی پا فرا تر از طرح لبخند نمیگذارد، یا آن یکی که روی کلاسور و با گردن کج مهار و نهانش میکنی، یا آن که پشت سرم با صدای بلند سر میدهیش؟
کدام یکی از علامات تعجبت را در گوشهی زهد خود عبادت کنم، ثواب میشود برام پیش تو؟ آن دستهای ر
داییم اینا این دو سه روزو شیراز بودن و خونه ی ما.
امشب با هم رفتیم کوه دراک، خیلی سرد بود و نشد زیاد از ماشین پیاده شیم. البته میشد پیاده شدا، ولی زیاد باد میومد و همه ترسیدن سرما بخورن و قیدشو زدن. ولی من یادِ سرمایِ ناکجا افتادمو دوست داشتم تو همون باد بشینم و سرما رو تا تَه احساس کنم.
بعد از این مطلب سریع میخوابمو ظهر که بیدار شم هیفدهمه. و یه چشم که رو هم بزارمو باز کنم رسیدیم به انتهای آبان. برجِ 9 شروع خواهد شد پس بزودی. موندم تصمیمِ غیر مترق
تحقیق در مدیرت بازاریابی و به خصوص در رفتار مصرف کننده، مقدمات بحث فراهم گشته، سپس سعی شده است تا از منظر یک سازه ی روانشناختی به نام نگرش، ابعاد مختلف آن، مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. با توجه به توضیحات داده شده تعریف برخی از واژه ها و اصطلاحات تخصصی طرح بدین ترتیب، آورده شده است:
کشور محل ساخت (Country of Origin) : یک راهنمای اطلاعاتی است که یک ارزیابی جهانی را از کیفیت، عملکرد یا ویژگی های مشخصی از محصول/خدمت بوجود می آورد (Bruning 1997).
ساختِ … (Made in…
پیش نوشت: چندی پیش با خودم قرار گذاشتم که دیگر نوشته هایم را "داغ داغ" منتشر نکنم. این تصمیم، مدتی دوری از وبلاگ نویسی را برایم در پی داشت. انگار نمی خواستم پیش از انتشار فکر کنم؛ شاید مطلب شایسته ای به عرض مخاطب رسید. اما این نوشته هم از همان قماش است.
زد و به هر دلیلی اینترنت قطع شد. می شود حدس زد که در ابتدا بد و بیراهی نثار محیط کردم و سپس به نمایشگر زل زدم. طبق عادت باید مرورگری مجازی باز می شد و دمی چند به بطالت می گذشت اما به سیگار خالی
بسم الله الرحمن الرحیم
از اقدام شایسته دادگاه ویژه روحانیت در برخورد با یکی از عرفای خودخوانده یعنی غفاری (نام خانوادگی وی عباسی است و مدعی شده که مرحوم ایت الله بهجت از وی خواسته که نام خانوادگی خود را از عباسی به غفاری تغییر دهد )
تشکر وحمایت می کنیم وبه عنوان افرادی که سال هاست با فساد و انحراف مبارزه کرده ایم امیدواریم با دیگر کاریکاتور های معنوی و نیز مروجین تشیع لندنی نیز برخورد قاطع صورت گیرد
در این زمینه به دو نکته مهم اشاره می کنیم
ا
خود واژه جمعه، از جمع و اجتماع می آید. اصل دور هم نشینی و با هم بودن و از حال هم با خبر بودن و صله رحم و اتحاد، یک رویه مطلوب و سبک خاص تربیتی و اجتماعی اسلام است.
روز جمعه را گفته اند از کار و فعالیت معمول، بهتر است که دست بکشید، عبادت کنید، به خود برسید و به دیگران سر بزنید.
شب جمعه را هم گفته اند که قرآن بخوانید و یاد اموات و از دست رفتگان را زنده کنید.
هر شبی مقدمه یک روز است. شب جمعه را اگر به یاد درگذشتگان باشیم، روز جمعه، در دید و بازدیدها و
آب : فقط زمانی خسته میشود که از حرکت باز ایستد! آب، نرم ترین است اما سخت ترین ها را نرم نرم، نرم میکند!
آب نبات چوبی : اگر آدم بزرگ های جدی آن را به دهان گیرند از « شخصیت چوبی » خود خارج میشوند.
آتش: اگر به زیر افکنده شود باز هم به رو میرود.
آجیل : مشکل گشای آن اگر در جمع زنان مشکل دار شکسته شود مشکل تراش خواهد شد.
آدم بی عرضه : بیچاره ای که فرصت درست و حسابی برای عرض اندام نداشته است و اگر نه بیا و ببین.
آدم پر حرف : وزن مغز او با وزن فهمش نسبت معکوس دارد
تقویت اعتماد به نفس خانم هابعضی از ما خانم ها خودمان را باور نداریم و برای افزایش اعتماد به نفس در وجودمان با دشواری خاصی روبرو هستیم. بعضی از ما خانم ها به صورتی غریزی بیشتر از آنکه به خود توجه کنیم، بر مسائل اطرافیان متمرکز می شویم و طبیعی است که زمان کمتری برای پیشرفت و ارتقاء اعتماد به نفس در وجود خود می یابیم. دلیل دیگر این که دختران حتی از ابتدای تاریخ، بیش از آنکه به داشتن جسارت و اعتماد به نفس تشویق شوند، به بی ارادگی و انفعال ترغیب می
" الرحمن الرحیم"
خدای سبحان دو رحمت دارد.رحمت خاصه و رحمت عامه. یک رحمت کل شیء را زیر پوشش دارد. یک رحمت مال متقین است.
اصل هستی خدا رحمت است. خداوند روی رحمت مطلقه و فراگیرش رحمان نامیده شد.
رحمت خاص خداوند به اهل احسان نزدیک تر است.
احسان آن است که انسان طوری خدا را عبادت کند که گویا او را میبیند.
رحمت الهی منزه از هر گونه انفعال و تاثر قلبی است.
در حقیقتِ رحمت، دلسوزی اخذ نشده است. آن فیضی که خداوند سبحان به مستمند اعطا میکند همان رحم
" الرحمن الرحیم"
خدای سبحان دو رحمت دارد.رحمت خاصه و رحمت عامه. یک رحمت کل شیء را زیر پوشش دارد. یک رحمت مال متقین است.
اصل هستی خدا رحمت است. خداوند روی رحمت مطلقه و فراگیرش رحمان نامیده شد.
رحمت خاص خداوند به اهل احسان نزدیک تر است.
احسان آن است که انسان طوری خدا را عبادت کند که گویا او را میبیند.
رحمت الهی منزه از هر گونه انفعال و تاثر قلبی است.
در حقیقتِ رحمت، دلسوزی اخذ نشده است. آن فیضی که خداوند سبحان به مستمند اعطا میکند همان رحم
به کدامین گناه کشته شد؟
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.
توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشد
با این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.
در حالی قاتل امام جمعهی کازرون انگیزه جنایت خود را
«رستگاری در شائوشنگ» فیلمی مردانهاست که زنها درش نقشی ندارن. این فیلم داستان دو گروه از آدمهاست: یک دسته اونهایی که تسلیمِ بلاشرط شرایط و موقعیت تحمیلیاند و عدهای (مثل گروهی که اندی رو اذیت میکنن) خودشون جزئی از سازوکارِ مخوف و مخربِ زندانِ شائوشنگِاند؛ و دسته دوم (که البته کمترن) کسانی که از غلطیدن در ورطهٔ تسلیم و انفعال سرباز میزنن و معتقدن که باید کاری کرد تا عدالتِ واقعی برقرار شه. اندی نمایندهٔ اصلی این دسته از زندانیه
۱. تا پنج صبح، داشتم مینوشتم. چی؟ گزارش کار آزمایشگاه. گزارش کار تا پنج صبح طول میکشه؟! نه. :| ولی خب تا پنج صبح داشتم گزاز مینوشتم، بگید خب :)) - حالا وسطش بازی کردم (!)، کتاب دانلود کردم، تایپ کردم، و هزار کار دیگه! ولی تا پنج صبح داشتم گزاز مینوشتم :))) -
میدونستم که قاعدتاً اگه بخوابم، بیدار نمیشم. بیدار هم نشدم. هم فیزیک و هم ریاضی خواب موندم. ساعت دوازده از خواب پریدم. به بختیاری سلف رسیدم. دلستر رو که دیدم، حال خودمو نفهمیدم :| بله، برای رو
حکمت ازلی و فلسفه آخرالزمان
آیا زمان پایانی دارد؟ آخر زمان به لحاظی همان ایستائی زمان در باطن یک حکیم الهی است و همان حس جاودانگی و حضور خداست. و لذا حکیم الهی در هر عصری سیمای آخرالزمان است و تمام نبرد مردمان و خاصه حکام با او بدین دلیل است که زمان را متوقف نموده است در وجود خویشتن. و این توقف به محیط و جامعه اش سرایت می کند. چگونه؟ خود حکیم الهی مظهر انفعال و سکون و تسلیم و رضا است و این نشانه آخرالزمان در وجود اوست. و اما این تسلیم و رضا و انفع
مسافرآرزوهایم هستم
مسافری شده ام که به دنبال مزار خود شهر به شهر را می گردم...
سنگ قبری خواهم داشت در دیار غریب که روی آن آینه ای سرتا سری خانه هویتم را در بر خواهد گرفت....
ما آرزوی خیلی ها هستیم و خیلی ها آرزوی ما.
تاریخ زندگی همین است.
که شهاب سنگی بوده ام از جای نامعلومی به زمین پرتاب شده ام...
تاریخ همین است که پرنده ای بودم ساکن سیبری برای امرار معاش وادار شدم تا به سواحل جنوبی خزر مهاجرت کنم که با گلوله به استقبالم آمدند و ناگاه در پهنای دام
یک. fluctuation در موضع نسبت به یک نفر در شرایط ثابت برای من آزاردهندهست. مثلاً وقتی صحبت میکنیم و امیر یهو و واقعاً یهو استحضاش میگیره، فوقالعاده عصبانی میشم و راهحل جدیدم اینبار انفعال نبود و آزار متقابل بود که شرایط رو برای من بینهایت بدتر میکنه چون مجبور میشم خودم نباشم. انتهای قضیه راحت نبودن با کسی هم طرف رو ندیدن و نزدیک نشدن به حوالیشه و اغلب به "به خیر و سلامت" منتهی میشه متاسفانه.|دو و سه. لوث شدن عبارت "تسامح و گفتوگو" تویه ی
یک. fluctuation در موضع نسبت به یک نفر در شرایط ثابت برای من آزاردهندهست. مثلاً وقتی صحبت میکنیم و امیر یهو و واقعاً یهو استحضاش میگیره، فوقالعاده عصبانی میشم و راهحل جدیدم اینبار انفعال نبود و آزار متقابل بود که شرایط رو برای من بینهایت بدتر میکنه چون مجبور میشم خودم نباشم. انتهای قضیه راحت نبودن با کسی هم طرف رو ندیدن و نزدیک نشدن به حوالیشه و اغلب به "به خیر و سلامت" منتهی میشه متاسفانه.|دو و سه. لوث شدن عبارت "تسامح و گفتوگو" تویه ی
پاسخ به دو پرسش پیرامون گام تحول
1. چرا عربهای شبهجزیرهی عربستان، مکه و اطراف آن، جامعهی معاصر نزول بودند؟
قرآن توان و ظرفیت خود در تمدنسازی و تحولآفرینی را از راه نزول در منطقهی اُمّیِ مکه و توسط پیامبر امّی نشان داد. در هنگامهی ظهور اسلام، چهار تمدن ایران، روم، مصر، و یمن وجود داشت و این تنها شبهجزیرهی عربستان، مکه و اطراف آن بود که هیچگونه تمدنی نداشت و مردمانش بدترین دین و بدترین زندگی را داشتند؛ بیسواد، ناخوانا
.- ما برای چه میجنگیم فرمانده؟= ما یا آلمانها؟- مگر فرقی هم میکند؟= آری، این هدف است که آغاز کننده جنگ است. تنها، کسیکه هدف دارد دم از جنگ میزند. حالا کدام؟ ما یا آلمانها؟- ما، فرمانده.= ما نمی جنگیم.- پس میشود بگویید دقیقا، وسط این جهنم، داریم چه غلطی می کنیم؟.کاسه بزرگ صبر مارتین که ناشی از رمانتیک بودنش بود، دیگر لبریز شده بود و ژانت اینرا بخوبی می دانست. پس بدور از هیچگونه انفعال در مقابل گستاخی متهورانه سرباز تحت امرش خیلی عادی سیگارش را زیر
خب جانم الان واقعا خوابم میاد ولی نمیتونم ننویسم. یه جور شوق درونی منو کشوند سمت این پنل تا شاید آروم بشم.
عزیزم زندگی اونقدر ها هم که فکر میکنی پیچیده نیست. اگر خودت رو درگیر زندگی نشون بدی احتمالا زندگی هم باهات همراه میشه. این جمله ای بود که معین پارسال بهم گفت در جواب اینکه من بهش گفتم سطح سختی درس ها رو خودمم که تعیین میکنم. دقیقا بهش گفتم اگه درس نخونم درسا آسونن و اگه بخونم واقعا سختن! خب درکش سخته ولی من میفهممش به هرحال.
من یه پرفکشن
توجه به چند نکته در احتمال جنگ بیولوژیک علیه ملت ایران
1.دشمنی دیرینه آمریکا و خباثت آن در استفاده از هر ابزار ممکن بر علیه دشمنانش.2. شیوع ویروس کرونا در چین و برخی کشورها زمینه سازی لازم برای این امر را آسان می کند. تا آمریکا بتواند توطئه جنگ بیولوژیک را کلید بزند.
3.فیلم آتش زدن کتاب پزشکی هاریسون که چندین ماه پیش توسط یک روحانی در ایران انجام شده است اما در اوایل بهمن به شکل گسترده ای پخش و تمرکز رسانه ای خاصی روی این موضوع انجام می گیرد. تا
یادداشت//محسن حسام مظاهری
پرسش و پاسخ منتشرشده توسط دفتر آیتالله مکارم شیرازی و دیگر سخنانی که این چند روز در دفاع از قرآن مطلا گفته شده (ازجمله پاسخ دکتر هادی انصاری) نشان میدهد مدافعان این اقدام، ظاهراً هنوز نفهمیدهاند یا نخواستهاند بفهمند مسألهی اصلی چیست و اشکال کار کجاست.
سادهاندیشانه میخواهند موضوع را به مواردی چون ارزش مادی اثر و میزان طلای به کاررفته و منبع تأمین آن و نیت سازندهاش تقلیل دهند! حالآنکه مسأله ب
حالا تو هی بیا بگو مردها پررو میشوند من می گویم، زن اگر زن باشد، باید بشود روی عاشقیش حساب کرد.. که باید عاشقی کردن بلد باشد.. که جا نزند، جا نماند، جا نگذارد که بداند، مرد هم آدم است دیگر.. گاهی باید لوسش کرد.. گاهی باید نازش را کشید.. و گاهی باید به پایش صبر کرد.. حتی من میگویم زن اگر زن باشد، از دوستت دارم گفتن نمی ترسد.. تو میگویی خوش به حال زنی که عاشق مردی نباشد، بگذار دنبالت بدوند، و من نمیفهمم این که ازش حرف میزنی، زندگی است یا مسابقه اسب
تألیف: دکتر حسین آبادیان
ناشر: کویر
سال انتشار:۱۳۹۲
تعداد صفحات:۳۴۶
این کتاب بگونه ای بررسی منحنی تاریخ اندیشه ی روشنفکری در ایران دوره ی قاجار است که به خوبی توانسته نحوه ی تکوین جریان روشنفکری و انفعال آن در مقابل اندیشه ی غربی را تشریح نماید.
«تجدد و مواجهه ما با آن در دوره قاجاریه» مسأله ی اصلی کتاب حاضر است. مؤلف ابتدا با ارائه تصویری از فضای اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دوره قاجار، نخستین مواجهه ایرانیان با غربیان در این عصر را بررسی
وجدان کاری و
عوامل موثر بر آن در صنایع پتروشیمی کشور که هم به لحاظ ساختاری و هم از
بعد نیروی انسانی، در زمره سازمانهای مدرن میباشند بررسی و تحلیل شده
است.همبستگی مثبت و معنی دار سطح وجدان کار با شیوه مدیریت مشارکتی و
تفویضی، تناسب شغلی، احساس رضایت درون سازمانی، احساس مثبت وجود عدالت
سازمانی و سطح تخصص کارکنان و همچنین همبستگی منفی و معنی دار سطح وجدان
کار به ویژه ابعاد رفتاری آن با سن و سابقه کار کارکنان از نتایج مهم این
پژوهش اس
یه زمانایی ولیعصر و فلسطین و تئاتر شهر و انقلاب برای من فقط حسرت بود و اگه جاهایی حسرتِ لذت هم نبود، تیتر بُلد "گاج" و "قلمچی" و "کتاب تست" اذیتم میکرد.
اما امروز مثل هیچوقت نبود. کثافتِ زندهگی توش عیانتر بود. خبری از مدلای شهرستانی و بالاشهری توی دَونتَون با تیپای خیلی تماشایی و چشمنواز نبود. و نه خبر از کولهپشتی به کولهای خندون که دور سیم هندزفریاشون بافتنیای رنگی دارن یا توی بغل هدفونشون توی مکان دیگهای گم شدن. نه بچههای پر
دیشب رئیس جمهور آمریکا درست 20 ساعت بعد از اینکه چند سیلی آبدار از شیر بچه های دست پرورده حاج حسن طهرانی مقدم نوش جان کرد، جلوی دوربین ها ظاهر شــد و بعــد از یک رجز خوانی ضعیــف، بــدون ایــنکــه اشــاره ای بــه برنامــه ارتــش آمریــکا بــرای پاسخ دادن به حمله ایران کند. از آغوش بــازش بــرای صلح بــا ایــران حــرف زد. در این 20 ســاعت که ترامپ و مشــاورانش بعد از یک دســتپاچگی آشــکار به پشت پرده رفتند، در این ســوی میــدان خیلی ها ســعی ک
از دی که گذشت هیچ ازو یاد مکنفردا که نیامده ست فریاد مکنبر نامده و گذشته بنیاد مکنحالی خوش باش و عمر بر باد مکن
در زبان لاتین عبارت معروفی هست تحت عنوان Amor Fati که به معنای "عشق به سرنوشت" است. تفکری که پس این عبارت وجود دارد گویای این مساله است که فرد تمام خوبی ها و بدی ها، پستی و بلندی و شادی ها و غم ها را در زندگی با فراغ بال پذیرا شود و با رویی گشاده با آن رو به رو شود. این مفهوم بیشتر ناظر بر شرایط روانی بشر در مواجهه با مسائل است تا شیوه عملی زند
صنایع لوله گالوانیزه گرم، گلخانه و دیگر محصولات روی پوشان قزوین در بستر کیفیت محصولات و خدمات برای شما
مراحل گالوانیزه گرم :
الف – آماده سازی :
در این مرحله هدف زدودن هر نوع روغن ، گریس ، رنگ ، قشرهای اکسیدی و زنگ آهن از سطح قطعه و بدست آوردن سطحی کاملا تمیز می باشد .
از محلول داغ قلیا برای زدودن روغن و گریس و رنگ هایی نظیر اپوکسی و وینیل استفاده می شود .
قشرهایی اکسیدی و زنگ آهن را با محلول رقیق اسید پاک میکنند. این عمل را Pickling می گویند .
مد
پلی لیست Life sucks اسپاتیفای داره پخش میشه
هیچ وقت پل های پشت سرت رو خراب نکن. لحظه دست کشیدنت، دقیقا همون لحظه شکسته.
درس شاید جزء کوچیکی از زندگی باشه، ولی بالاخره یکی از عرصه های امتحان خودم بوده و هست. الان تو نقطه ای هستم که حس میکنم دیگه نمیتونم بیشتر از این غرق بشم و اعتراف میکنم که شکست خوردم؛ اون هم از خودم.
نرفتن امتحان X شاید بزرگ ترین تصمیم اشتباه تحصیلیم بود که تا حالا گرفته بودم و همچنین نخوندن و نرفتن امتحان دوم Y و حذف کردنش، صحبت کر
اگر مثل ائمه و سیره ی آن بزرگواران عمل نمی فرمایید لا اقل از ناسا یاد بگیرید
بسم الله الرحمن الرحیمیادش بخیر ایام دانشگاه یکی از اساتید تعریف می کرد تو امریکا اگر چند تا دانشجو یک گروه علمی پژوهشی تشکیل بدن و شروع کنن به کار کردن روی یک ایده ی علمی، ناسا به سرعت مطلع میشه و اگر ایده قابل توجه و آینده داری باشه سریع توسط ناسا مورد حمایت قرار می گیره. به این می گن رصد فعال و نامزد یابی فعالانه برای حمایتهای علمی پژوهشی. متاسفانه سالهاست در کشور
بسمه تعالی
آیا با کتار هم قرار دادن پازل های مختلف زیر نمی توان به عمدی بودن اعمال و سخنان خباثت آمیز ظریف در حمایت از دشمنان انقلاب اسلامی پی برد؟
1-سخنان ایشان در جمع دانشجویان در بحبوحه ی مذاکرات برجامی در خصوص قدرت آمریکا و تحقیر قدرت نظامی ایران.
2-اعمال خلاف عرف دیپلماتیک در طول مذاکرات خفت بار برجام.
3-فشار به مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس شورای اسلامی در خصوص تصویب لوایح استعماری FATF.
4-استعفای ایشان در هنگام سفر آقای بشار اسد رئیس جمهور
می گویند: روزی مولانا ،شمس تبریزی را به خانه اش دعوت کرد.شمس به
خانه ی جلال الدین رومی رفت و پس از این که وسائل پذیرایی میزبانش را
مشاهده کرد از او پرسید: آیا برای من شراب فراهم نموده ای؟مولانا حیرت زده پرسید: مگر تو شراب خوارهستی؟!شمس پاسخ داد: بلی.مولانا: ولی من از این موضوع اطلاع نداشتم!!ـ حال که فهمیدی برای من شراب مهیا کن.ـ در این موقع شب، شراب از کجا گیر بیاورم؟!ـ به یکی از خدمتکارانت بگو برود و تهیه کند.– با این کار آبرو و حیثیتم بین خدام
جلسه شورای فرهنگی بود. همه مینالیدند که خوابگاه روح زندگی ندارد و حزن و انفعال در فضایش رسوب کرده و قسّ علی هذا. بنا داشتند با اردو و بیرون کشیدن دانشجوها کمی از تعفّن این فضا کم کنند.
حرف هایشان را درک نمیکردم. همان خوابگاهی که آنقدر چندشناک در موردش صحبت میکردند، برای من بوی بهشت میداد. نمیفهمیدم چه طور میشود آن همه رفاه و آسایش به من خیلی کیف بدهد ولی دیگران را شاخ بزند! اگر کمی طعم محرومیت و ظلم میچشیدند، برای آن همه امکانات ناشکری نم
جلسه شورای فرهنگی بود. همه مینالیدند که خوابگاه روح زندگی ندارد و حزن و انفعال در فضایش رسوب کرده و قسّ علی هذا. بنا داشتند با اردو و بیرون کشیدن دانشجوها کمی از تعفّن این فضا کم کنند.
حرف هایشان را درک نمیکردم. همان خوابگاهی که آنقدر چندشناک در موردش صحبت میکردند، برای من بوی بهشت میداد. نمیفهمیدم چه طور میشود آن همه رفاه و آسایش به من خیلی کیف بدهد ولی دیگران را شاخ بزند! اگر کمی طعم محرومیت و ظلم میچشیدند، برای آن همه امکانات ناشکری نم
جلسه شورای فرهنگی بود. همه مینالیدند که خوابگاه روح زندگی ندارد و حزن و انفعال در فضایش رسوب کرده و قسّ علی هذا. بنا داشتند با اردو و بیرون کشیدن دانشجوها کمی از تعفّن این فضا کم کنند.
حرف هایشان را درک نمیکردم. همان خوابگاهی که آنقدر چندشناک در موردش صحبت میکردند، برای من بوی بهشت میداد. نمیفهمیدم چه طور میشود آن همه رفاه و آسایش به من خیلی کیف بدهد ولی دیگران را شاخ بزند! اگر کمی طعم محرومیت و ظلم میچشیدند، برای آن همه امکانات ناشکری نم
تا جایی که ذهنم یاری میکنه اواخر سال ۹۳ بود که با وبلاگش آشنا شدم. پست هاش رو میخوندم و بهتره بگم القاهای خودش سبب شد فکر کنم آدم خاصیه! واسش چند باری کامنت گذاشتم و طبق طبیعت اون دوره از زندگیم سر هیچ و پوچ، واقعا بدون حتی یک جمله منطقی برای توجیه کارهام... نه ... شاید حس تنهایی و سرخوردگی اون دورانم بی تاثیر نبود، شروع کردم به حرف زدن باهاش و توصیف شرایط اون دوره و تیر خلاص! با جواب های کاملا از نوع طرفداری بی دلیل از من و حس هام کم کم از این حس ه
یکم. تنبلی، سستی، لمیدن و انفعال کلماتی هستن که «ابلوموف» و «ابلومویسم» رو بهخوبی توصیف میکنن.
ابلوموف شاهکار ایوان گُنچارُف نویسندهی روسه که حدود صدوچهل سال پیش نوشته شده؛ اما به هیچ عنوان بوی کهنگی نمیده. برعکس، زبان هجوآمیز، طنازانه و گاهی طعنهزن، توصیفات دقیق، باریکبینانه و باجزئیات زیاد و خمیرمایهی داستان - ابلومویسم - رمان رو حسابی خوندنی و جذاب کرده؛ مضاف بر اینکه مترجم خبره و کاربلدی مثل سروش حبیبی ترجمهش کرده با
یاران حقیقی انقلاب، مردان و زنان مستضعف و محرومی هستند که بی هیچ چشم داشتی در مقابل گلوله دژخیمان پهلوی ایستادند، جنگ را با گوشت و پوست و استخوانشان پیش بردند، جگرگوشه هایشان را فدای دین خدا نمودند، زیر بار گرانی و ناگواری اوضاع معیشت پای نظام و شهدا ایستادند، سهمی از سفره انقلاب نخواستند و هنوز هم جبهه مقاومت در برابر امپریالیسم و وادادگان غرب را با حضور محکم خود استوار نگاه داشته اند.
زندگی نامه شهدا را که بخوانیم فرق بچه های پاپتی انقل
نخستوزیر پادشاهی ژاپن چهارشنبه(۲۲ خرداد) در رأس یک هیئت عالیرتبه و در جریان سفری دو روزه به تهران خواهد آمد.✍️این رویداد اولین سفر نخستوزیر ژاپن به تهران بعد از انقلاب اسلامی است.✍️طبق گفته روزنامه های ژاپنی شینزو آبه قرار است در سفر خود به تهران که همزمان با نودمین سالگرد تاسیس روابط دیپلماتیک دو کشور انجام می شود با مقامات عالی ایران دیدار و چند بسته پیشنهادی به آنها ارائه کند.✍️اکثر تحلیل گران بینالمللی سفر نخستوزیر ژاپن به
بسم الله
حس گند و عجیبی دارم از این که
در وقایع چند وقت اخیر بد جوری از آمریکا بازی خوردیم...
همیشه میگن گل به خودی نزنیم و مراقب باشیم بهانه دست دشمن ندیم اما حقیقتا این دشمن ازون حرفه ای هاست. خدا هم با ما عهد اخوت نبسته، کلاهمون رو سفت نچسبیم حتما باد میبرتش.
به شدت منتظر اینم که این زمان لعنتی بگذره و حقایق مشخص بشه، این که واقعا در حادثه مورد هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری اوکراینی حامل جوانان دانشمند ایرانی، واقعا چه اتفاقی رخ داده.
می گویند:
روزی مولانا ،شمس تبریزی را به خانه اش دعوت کرد.
شمس به خانه ی جلال الدین رومی رفت و پس از این که وسائل پذیرایی میزبانش را مشاهده کرد از او پرسید:آیا برای من شراب فراهم نموده ای؟
مولانا حیرت زده پرسید:مگر تو شراب خوارهستی؟!
شمس پاسخ داد:بلی.
مولانا:ولی من از این موضوع اطلاع نداشتم!!
ـ حال که فهمیدی برای من شراب مهیا کن.
...ـ در این موقع شب ،شراب از کجا گیر بیاورم؟!
ـ به یکی از خدمتکارانت بگو برود و تهیه کند.
- با این کار آبرو و حیثیتم بین خد
به نام خدا
جنگ نرم
این نوع جنگ از فروپاشی شوروی شروع و تاکنون ادامه داشته و متکی بر تهدیدات نرم و قدرت نرم فرهنگی و اجتماعی است. آمریکایی ها با استفده از این نوع جنگ تاکنون موفق به تغییر چندین رژیم سیاسی در کشورهای مورد نظر شدند. انقلاب های رنگی که در چندین کشور بلوک شرق و شوروی سابق رخ داد،در واقع نمونه ای از جنگ نرم است. آمریکایی ها با استفاده از قدرت نرم موفق به تغییر رژیم های سیاسی در کشورهایی چون لهستان، گرجستان، چک اسلواکی، قرقیزستان،
خدا نکند جنگی در پیش باشد. نه
به خاطر ویرانیهای جبران ناپذیر و خطرهای شگرفی که پدیده شوم جنگ به همراه دارد.
به خاطر اینکه ما در یک نقطه پربرکت پایان به سر میبریم. نقطه پایان آنجاست که
ذخائر فرهنگی و داشتهها و امیدها و آرزوهای یک ملت رنگ و لعاب خود را از دست دادهاند.
در چنین موقعیتهایی نیروی پنهان زندگی به کار میافتد و افقهای تازه میگشاید. ما
امروز در چنین نقطهای به سر میبریم. زایشی هست که این بار از پایین و به تدریج
در حال ظهور و
سکولاریسم بیشتر به معنای جدایی دین از سیاست معنا می شود. اما یک معنای فراتر از سکولاریسم نیز قابل تصور است و آن جدایی امر زندگی از سیاست است. برخی می پندارند که می توان بدون در نظر گرفتن یک موضع سیاسی به زندگی آسوده دست یافت. لکن حقیقتی که در این میان مغفول مانده این است که اصولا هیچ امر سکولاری در جهان و در عالم وجود ندارد، چه آنکه کسی قائل به جدایی دین از سیاست باشد.
در دنیایی که با خیر و شر آمیخته است و در آن ارده ها در جریانند نمی توان در قبال
از زمان ظهور مدرنیته در قرون پانزده و شانزده تاکنون مقاومتهای بسیاری نه فقط در جهان اسلام بلکه در خود غرب و در سنت تفکر مسیحی و در دیگر نقاط جهان، فرضاً در هند، و غالباً از منظر دفاع از سنن دینی و معنوی صورت گرفته و میگیرد. ما نمیتوانیم تلاشهای گذشتگان را نادیده گرفته، یا آنها را مطلقاً فاقد ارزش بدانیم. ما امروز بر دوشهای آنها و تجربیات حاصل از تلاشهای آنان ایستاده ایم و آنها انتقال دهندگان میراث تاریخی و اهمیت سنت برای ما بوده اند. هر شخص
روحانیت مردمی باشد
روحانیت بی درد و بی مسئولیت یا روحانیت مبارز و انقلابی؟
یادداشت دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی به مناسبت سالروز «منشور روحانیت» حضرت امام خمینی(ره)
در سی امین سالروز انتشار پیام حضرت امام خمینی (ره) خطاب به روحانیون سراسر کشور، آنچه بر خود لازم دانستم نگارش عریضه ای بود هرچند مختصر، تا انشاالله تکلیف شرعی خویش را ادا شده بدانم.
احتمالاً تمام بزرگواران و طلاب محترم در غنای مباحث و آرای مرجع مجاهدی همچون سید روح الله موسوی
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی تهدیدات تلگرام با حضور وزیر ارتباطات و دبیر شورای عالی فضای مجازی خبر داد.
به گزارش تسنیم، حسن حسینی شاهرودی از برگزاری نشست این کمیسیون برای بررسی ابعاد تهدیدات پیامرسان تلگرام در حوزه اقتصادی خبر داد و به تسنیم گفت:
این نشست در روز دوشنبه هفته جاری بیستم فروردین برگزار میشود. پیامرسان تلگرام نه تنها حد و مرزها و حدود آزادی بیان را رعایت نمیکند، بلکه با نقض قوانین بینالمللی موجب به هم
یا مطلبی از وبسایت ترجمان بود ، یا نوشته ای در کتاب « انسان خردمند » (یووال نوح هراری) و یا محصول تفکری چند دقیقه ای قبل از خواب ... و یا مخلوطی از هر سه . اینکه انسان های شکارگر - خوراک جو ، نیاز داشتند تا تمامی اطلاعات اطرافشان را ببلعند : صخره ای که در آن مار های سمی یکی از همراهانشان را نیش زدند ، نشانی محلی برای اختفا و کمین کردن ، ویژگی های درختی که میوه هایش مقوی اند ، جزئیات ارتباطات گسترده ی بین اعضای قبیله . همه ی اینها برای موفقیت در
یا مطلبی از وبسایت ترجمان بود ، یا نوشته ای در کتاب « انسان خردمند » (یووال نوح هراری) و یا محصول تفکری چند دقیقه ای قبل از خواب ... و یا مخلوطی از هر سه . اینکه انسان های شکارگر - خوراک جو ، نیاز داشتند تا تمامی اطلاعات اطرافشان را ببلعند : صخره ای که در آن مار های سمی یکی از همراهانشان را نیش زدند ، نشانی محلی برای اختفا و کمین کردن ، ویژگی های درختی که میوه هایش مقوی اند ، جزئیات ارتباطات گسترده ی بین اعضای قبیله . همه ی اینها برای موفقیت در
مفهوم نیروهای انقلابی
«انقلاب» واژهای عربی از ریشه «قلب» به معنای دگرگونی و برگرداندن چیزی از سویی بهسوی دیگر است (فراهیدی، ۱۴۰۹ ق، ج۵، ص ۱۷۱؛ صاحب بن عباد، ۱۴۱۴ ق، ج۵، ص ۴۳۵؛ ابن فارس، ۱۴۰۴ ق، ج۵، ص ۱۷) لذا «انقلاب» در باب انفعال به معنای انصراف و بازگشتن خواهد بود (طریحی، ۱۳۷۵، ج۲، ص ۱۴۷) که در برخی آیات مانند «إِنَّا إِلی رَبِّنا مُنْقَلِبُونَ»؛ گفتند ما بهسوی پروردگارمان بازخواهیم گشت (اعراف ۱۲۵) به همین معنای لغوی بهک
مفهوم نیروهای انقلابی
«انقلاب» واژهای عربی از ریشه «قلب» به معنای دگرگونی و برگرداندن چیزی از سویی بهسوی دیگر است (فراهیدی، ۱۴۰۹ ق، ج۵، ص ۱۷۱؛ صاحب بن عباد، ۱۴۱۴ ق، ج۵، ص ۴۳۵؛ ابن فارس، ۱۴۰۴ ق، ج۵، ص ۱۷) لذا «انقلاب» در باب انفعال به معنای انصراف و بازگشتن خواهد بود (طریحی، ۱۳۷۵، ج۲، ص ۱۴۷) که در برخی آیات مانند «إِنَّا إِلی رَبِّنا مُنْقَلِبُونَ»؛ گفتند ما بهسوی پروردگارمان بازخواهیم گشت (اعراف ۱۲۵) به همین معنای لغوی به
:
10 نکته و مشکل اساسی در آموزش و پرورش ایران
۱- آموزش حفظیات و عدم کارایی عملی
به جای تفکر، به حفظیات و انباشت اطلاعات (که نیمی از آن بیفایده و بلا استفاده است)، تاکید می گردد.
دانشآموزان را به از بر کردن ماشینوار محتوای نقل وا میدارد.
از این بدتر، آنان را به ظرفها و مخزنهایی مبدل میکند که باید به وسیلهی معلم پر شود. هر قدر این ظرفها با فروتنی بیشتری اجازه دهند که پرشان کنند، دانشاموزان بهتری خواهند بود.
۲- آموزش سکوت
نقش دانش
افسردگی در دوران پریودی، یکی از اختلالات شایع در بین خانم ها می باشد و معمولا چند روز پیش از قاعدگی اتفاق می افتد. این نوع افسردگی و اختلال روحی در بین زنان امری طبیعی بوده و بروز آن برای فرد جای هیچ گونه نگرانی ندارد. اما شما پس از شناخت نشانه های این نوع افسردگی، می توانید با به کار گیری روش هایی آن را کنترل و درمان نمایید. از این رو امروز می خواهیم شما را با نشانه های افسردگی و راه درمان آن آشنا کنیم.
افسردگی در دوران پریودی
چرخه قاعدگی یک
"انتقام سخت" ترکیبی که این روزها بسیار با آن مواجه شدیم و هشتگ انتقام سخت را بارها در فضای رسانه ای دیده ایم. اما این ترکیب چه تاثیری در فرآیند زندگی ما خواهد داشت؟ آیا ما هم باید در این انتقام سهمی داشته باشیم؟ سهم ما چگونه خواهد بود؟ چگونهباید خود را شریک بدانیم؟ یعنی آیا باید یک مدل زندگی جدیدی را برای خود تعریف کنیم یا رفتارهای خاصی را انجام بدهیم؟!همه سوالا ِت اینچنینی ما را به سمت مقوله " سبک زندگی" هدایت می کند. ما در این مجال به این می پر
خواب دیدم که بیدار و هشیاری. با مردمکهای خاکستری روشن و کلاهی که همیشه مرا به یاد کیسه زبالههای مشکیرنگِ بازیافتی میاندازد. و همهی رنجهای در شمار نَیای ما را در دست داشتی. فقط رنجهای ما را. ما را. ما، در زمانی که به واسطهی سرِ تاس تو و فرم خاصِ چشمهایت «ما» میشویم و از دیگران جدا میشویم ؛ نه آنطور که خودمان بخواهیم و دوست داشته باشیم ؛ حتی بدموقع، موقعی که ما بیش از هرگاه در تلاش خاضعانهی با دیگران پیوستن و از اصل و ریشه
درباره این سایت